tag:blogger.com,1999:blog-7805506514980727100.post516072967282104215..comments2023-10-24T13:37:58.165+03:00Comments on Η ιστορία διδάσκει και εμπνέει: Βιβλιοπαρουσίαση. Η εθνική συγκρότηση στα Βαλκάνια και το λεγόμενο «Μακεδονικό Ζήτημα»stefanos shttp://www.blogger.com/profile/07821491716301323852noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-7805506514980727100.post-69642541785872241972018-07-22T23:31:34.758+03:002018-07-22T23:31:34.758+03:00Τέλος,η γλώσσα του κάθε λαού δεν είναι θέμα επιλογ...Τέλος,η γλώσσα του κάθε λαού δεν είναι θέμα επιλογής.Διαμορφώνεται στην πορεία του χρόνου,αναλογα με το χαραχτήρα κ την ιστορία του.Είναι άλλο πράμμα το ότι η κρατική εξουσία επιλέγει σε καποιες περιπτώσεις να επιβάλη αυθαίρετα μια γλώσσα,σαν επίσημη γλώσσα του κράτους,κατά πώς απαιτούν τα κυρίαρχα συμφέροντα.Κούλα Α.https://www.blogger.com/profile/15928688695645553455noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7805506514980727100.post-47343654839580068702018-07-22T22:23:20.155+03:002018-07-22T22:23:20.155+03:00Συμφωνώ,ότι η απειλή στη Βαλκανική σήμερα δεν προέ...Συμφωνώ,ότι η απειλή στη Βαλκανική σήμερα δεν προέρχεται από τους αλυτρωτισμούς,αλλά από τους ιμπεριαλιστές.Αλλά κ οι ιμπεριαλιστές ακριβώς στους αλυτρωτισμούς κ άλλες αναλογες αντιθέσεις βρίσκουν το απαιτούμενο γόνιμο έδαφος.Υπάρχει μια αντίληψη,ότι το παραμικρό είναι εξ ίσου σημαντικό με το μεγαλο,από άποψη παραγωγής αποτελεσμάτων κ τη βρίσκω σωστή.Με άλλα λόγια,δε βρίσκω σωστό το σκεπτικό,να αγνοούμε κ να παραβλέπωμε αντιθέσεις,γιατί ο στόχος είναι ο εχθρός,που ορθολογικά δλδ φαινομενικά εκτιμάται ο ισχυρότερος.Πιστεύω,ότι οι αντιθέσεις πρέπει να αντιμετωπίζουνται,για να μπαίνουν τα πράγματα,όσο γίνεται,στη θέση τους κ να παραμερίζουνται οι πονηροί κ αυτό συμβάλλει οπωσδήποτε στο στόχο.Κούλα Α.https://www.blogger.com/profile/15928688695645553455noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7805506514980727100.post-5318796966712822302018-07-22T17:09:47.155+03:002018-07-22T17:09:47.155+03:00Συγνώμη,"γραμματεία".Και κάτι ακόμα.Μιλο...Συγνώμη,"γραμματεία".Και κάτι ακόμα.Μιλούμε για δικαϊωμα αυτοδιάθεσης κ αυτοπροσδιορισμού ατόμων κ ομάδων,μέσα σε μιαν επικράτεια.Όταν όμως πρόκειται για το διεθνές περιβάλλον (αλλιώς,διεθνή κοινότητα),το πράμμα αλλάζει.Κούλα Α.https://www.blogger.com/profile/15928688695645553455noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7805506514980727100.post-72532694634488743512018-07-22T16:56:42.238+03:002018-07-22T16:56:42.238+03:00Σε ορισμένα σημεία δε συμφωνώ.Σχετικά με "το ...Σε ορισμένα σημεία δε συμφωνώ.Σχετικά με "το δικαίωα των λαών στη γραματεία κ τις εθνικές παραδόσεις που επικαλούνται" το πρόβλημα βρίσκεται στα αφηγήματα,που - καθόλου τυχαία - επινοούν οι οικονομικές ολιγαρχίες.Το να μιλούμε για δικαίωμα στο ψέμμα,νομίζω,δε στέκει.Γιατί ο καθένας έχει ούτως η άλλως ελεύθερα κ απεριόριστα πρόσβαση.Το ψέμμα είναι το απαραίτητο υπόβαθρο κάθε αδικίας.Ζητούμενο δεν είναι η αναγνώρισή του ή όχι σαν δικαίωμα,αλλά η ανασκευή του,από αυτούς που παλεύουν για τη δικαιοσύνη.Π.χ. Στην Τουρκία,έχω ακούσει,υπάρχει η άποψη,ότι ποτέ δεν έγινε ελληνική επανάσταση.Η "απόσχιση" της Ελλάδας από την Οθωμανική Αυτοκρατορία ξεκίνησε με επέμβαση ξένης δύναμης (Ρωσία) κ ολοκληρώθηκε με επέμβαση ξένων δυνάμεων (Ναυαρίνο).Ούτε,βέβαια,μπορούμε αλλά ούτε κ θα έπρεπε,να απαγορέψωμε αυτή την άποψη.Αν όμως δεν είναι σωστή,οφείλομε να την αντικρούσωμε με επιχειρήματα.Κούλα Α.https://www.blogger.com/profile/15928688695645553455noreply@blogger.com